Strategies for promoting entrepreneurial mindset and culture among postgraduate students at the Minuto de Dios University Corporation in Bucaramanga

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24054/face.v18i2.493

Keywords:

Emprendimiento, innovación, posgrado, progreso, corporación, estrategias

Abstract

The results of an investigation are presented, which involve reviewing the techniques used in the entrepreneurship center of the Minuto de Dios University Corporation to promote entrepreneurship and innovation among its postgraduate students. Subsequently, the entrepreneurship and innovation climate for these students is measured following the parameters of the Global Entrepreneurship Monitor, thereby highlighting the main needs of the center. The aim is to propose improvement strategies to contribute significantly to the progress of entrepreneurship within the institution and thus strengthen the entrepreneurial spirit among postgraduate students.


Downloads

Download data is not yet available.

References

Amorós, E., & Poblete, C. (2012). GEM. Actividad Emprendedora en Chile y el Mundo. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://negocios.udd.cl/gemchile/files/2014/10/GEM-Chile-2012-Reporte-Actividad-Emprendedora-v02_04_2013-baja-bueno.pdf

Arias, M., & Perez, R. (2014). Emprendimiento, Como comenzar una empresa con éxito. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de Pamplona, 175-183.

El Espectador. (29 de Febrero de 2016). Colombia inició 2016 con un desempleo de 11,9%. Recuperado el 23 de Agosto de 2016, de http://www.elespectador.com/noticias/economia/colombia-inicio-2016-un-desempleo-de-119-articulo-619416

Gomez, L. (2012). TEORIAS DEL EMPRENDIMIENTO. Recuperado el 27 de Agosto de 2016, de http://aulavirtual.tecnologicocomfenalcovirtual.edu.co/aulavirtual/pluginfile.php/520365/mod_resource/content/1/TEORIAS%20DEL%20EMPRENDIMIENTO.pdf

Hernandez Sampieri, R. (2006). Metodología de la investigación. México: Mc Graw Hill.

Jansa, U. (2010). Resumen del Manual de Oslo sobre innovación. Concepto de Innovación. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,23280929&_dad=portal&_schema=PORTAL#concepto

Lebendiker Fainstein, M., Petry, P., Herrera Gonzalez, R., & Velásquez López, G. (2012). La situación del emprendimiento en Costa Rica. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://www.parquetec.org/images/biblioteca/gem2012.pdf

Liñán, F., & Chen, Y. (2006). Testing the entrepreneurial intention model on a two country sample. Recuperado el 10 de Septiembre de 2016, de http://upacifico.edu.ec/cladea_2009/PDF1/upac01_submission_451.pdf

Rausell Köster, P., & Abeledo Sanchis, R. (2012). La cultura como factor de innovación económica y social. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://www.uv.es/soste/pdfs/Sostenuto_Volume1_CAST.pdf

Schumpeter, J. (1935). Análisis del cambio económico. Ensayos sobre el ciclo económico. Recuperado el 10 de Septiembre de 2016, de http://www.eumed.net/cursecon/textos/schump-cambio.pdf

Universidad del Pacifico. (2009). El clima de emprendimiento, un determinante clave en la intención emprendedora de los estudiantes de Escuela de Negocio. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://upacifico.edu.ec/cladea_2009/PDF1/upac01_submission_451.pdf

Urbano, D., Rojas, A., & Diaz, J. (30 de Julio de 2007). ¿Hacia dónde va la investigación en el proyecto GEM? Recuperado el 15 de Septiembre de 2016, de http://www.academia.edu/16689012/_Hacia_d%C3%B3nde_va_la_investigaci%C3%B3n_en_el_proyecto_GEM

Published

2021-01-21 — Updated on 2018-12-28

Versions

How to Cite

Flórez Orejuela, E. A., & Solano Herrera, E. A. (2018). Strategies for promoting entrepreneurial mindset and culture among postgraduate students at the Minuto de Dios University Corporation in Bucaramanga. FACE: Revista De La Facultad De Ciencias Económicas Y Empresariales, 18(2), 5–14. https://doi.org/10.24054/face.v18i2.493 (Original work published January 21, 2021)

Issue

Section

Artículos