Strategies for promoting entrepreneurial mindset and culture among postgraduate students at the Minuto de Dios University Corporation in Bucaramanga
DOI:
https://doi.org/10.24054/face.v18i2.493Keywords:
Emprendimiento, innovación, posgrado, progreso, corporación, estrategiasAbstract
The results of an investigation are presented, which involve reviewing the techniques used in the entrepreneurship center of the Minuto de Dios University Corporation to promote entrepreneurship and innovation among its postgraduate students. Subsequently, the entrepreneurship and innovation climate for these students is measured following the parameters of the Global Entrepreneurship Monitor, thereby highlighting the main needs of the center. The aim is to propose improvement strategies to contribute significantly to the progress of entrepreneurship within the institution and thus strengthen the entrepreneurial spirit among postgraduate students.
Downloads
References
Amorós, E., & Poblete, C. (2012). GEM. Actividad Emprendedora en Chile y el Mundo. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://negocios.udd.cl/gemchile/files/2014/10/GEM-Chile-2012-Reporte-Actividad-Emprendedora-v02_04_2013-baja-bueno.pdf
Arias, M., & Perez, R. (2014). Emprendimiento, Como comenzar una empresa con éxito. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de Pamplona, 175-183.
El Espectador. (29 de Febrero de 2016). Colombia inició 2016 con un desempleo de 11,9%. Recuperado el 23 de Agosto de 2016, de http://www.elespectador.com/noticias/economia/colombia-inicio-2016-un-desempleo-de-119-articulo-619416
Gomez, L. (2012). TEORIAS DEL EMPRENDIMIENTO. Recuperado el 27 de Agosto de 2016, de http://aulavirtual.tecnologicocomfenalcovirtual.edu.co/aulavirtual/pluginfile.php/520365/mod_resource/content/1/TEORIAS%20DEL%20EMPRENDIMIENTO.pdf
Hernandez Sampieri, R. (2006). Metodología de la investigación. México: Mc Graw Hill.
Jansa, U. (2010). Resumen del Manual de Oslo sobre innovación. Concepto de Innovación. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,23280929&_dad=portal&_schema=PORTAL#concepto
Lebendiker Fainstein, M., Petry, P., Herrera Gonzalez, R., & Velásquez López, G. (2012). La situación del emprendimiento en Costa Rica. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://www.parquetec.org/images/biblioteca/gem2012.pdf
Liñán, F., & Chen, Y. (2006). Testing the entrepreneurial intention model on a two country sample. Recuperado el 10 de Septiembre de 2016, de http://upacifico.edu.ec/cladea_2009/PDF1/upac01_submission_451.pdf
Rausell Köster, P., & Abeledo Sanchis, R. (2012). La cultura como factor de innovación económica y social. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://www.uv.es/soste/pdfs/Sostenuto_Volume1_CAST.pdf
Schumpeter, J. (1935). Análisis del cambio económico. Ensayos sobre el ciclo económico. Recuperado el 10 de Septiembre de 2016, de http://www.eumed.net/cursecon/textos/schump-cambio.pdf
Universidad del Pacifico. (2009). El clima de emprendimiento, un determinante clave en la intención emprendedora de los estudiantes de Escuela de Negocio. Recuperado el 10 de Agosto de 2016, de http://upacifico.edu.ec/cladea_2009/PDF1/upac01_submission_451.pdf
Urbano, D., Rojas, A., & Diaz, J. (30 de Julio de 2007). ¿Hacia dónde va la investigación en el proyecto GEM? Recuperado el 15 de Septiembre de 2016, de http://www.academia.edu/16689012/_Hacia_d%C3%B3nde_va_la_investigaci%C3%B3n_en_el_proyecto_GEM
Downloads
Published
Versions
- 2018-12-28 (2)
- 2021-01-21 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 FACE: Revista de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.