Academic analysis of the audiological tests of audiometry: phonic, behavioral observation and instrumental.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24054/rcsf.v6i1.1003

Keywords:

hearing loss, , diagnosis, , sensorineural, , behavioural, , behavioural observation.

Abstract

NTRODUCTION: Early auditory assessments are important in determining the hearing abilities of children, as well as alterations that may occur at this level. The use ofnon-invasive evaluation methods, which give an approximation of this, allows us to guide the actions to follow in case of deficiency. METHODS:This research is qualitative type, uses Hermeneutic methodology and Spider tool. RESULTS:The results of the process demonstrated that acumetry examinations continue to be valuable in guiding the audiological diagnosis of hearing impairment in its early stages. ANALYSIS AND DISCUSSION:The cost of equipment, the need for health entities and qualified personnel in case of needing sedation of minors for the performance of objective audiological tests merits that these subjective, non-invasive procedures acquire great importance as initial methods of behavioral observation and diagnostic orientation. CONCLUSIONS:Not all acumetry evaluations analyzed meet the criteria of specificity and sensitivity, but they are still effective and of rapid initial diagnostic orientation

Downloads

Download data is not yet available.

References

Mullen C. Estableciendo Lenguaje en Acción:Apoyos de Familia e Intervención Temprana para Bebés Sordos o Hipoacúsicos Test de Audición en Infantes Entendiendo la audición:Cómo funciona el oído y cómo evaluar la audición en infantes.

Munar E, Rosselló J, Mas C, Morente P, Quetgles M. El desarrollo de la audición humana. Psicothema. 2002;14(2):247–54

Núñez Batalla F, Jáudenes Casaubón C, Sequí Canet JM, Vivanco Allende A, Zubicaray Ugarteche J. Diagnóstico y tratamiento precoz de la hipoacusia unilateral o asimétrica en la infancia: recomendaciones CODEPEH 2017. Rev Española Discapac. 2018;6(1):259–80.

Ana Luisa Lino-González MVC-M, Mercado-Hernández I. Guia de apoyo técnico-pedagógico: Necesidades educativas especiales en el nivel de educación parvularia. :46.

Fontané Ventura J. Déficit auditivo. Retraso en el habla de origen audígeno. Rev Neurol. 2005;41(S01):S025.

Mijares NodarseE, Gaya Vázquez JA, Savio López G, Pérez Abalo MC, Eimil Suárez E, Torres Fortuny A. Técnicas diagnósticas más utilizadas para la identificación temprana de las pérdidas auditivas. Rev Logop Foniatr y Audiol. 2006;26(2):91–100.

Bixquert Montagud V, Jáudenes Casaubón C, Patiño Maceda I. Libro Blanco sobre Hipoacusia. Detección precoz de la hipoacusia en recién nacidos. Libr blanco sobre Hipoacusia Detección precoz la hipoacusia en recién nacidos. 2003;13–24.

Lètourneau Gingras M, Blanch Lètourneau E. La valoración audiológica de los niños: de la técnica a la observación. Desenvol Infant i Atenció Precoç. 2009;(30):59–74.

Charpiot A, Bawazeer N, Wohlhuter N. Exploración física del oído. EMC -Otorrinolaringol. 2019;48(4):1–13.

Casanova Alvaro Y. Pruebas Liminares Y Supraliminares Directora Del Proyecto Ximena Contreras Proyecto Realizador Por Yolanda Casanova. 2016;(Junio):1–27. Available from: http://eugdspace.eug.es/xmlui/bitstream/handle/123456789/208/Yolanda Casanova Alvaro.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Moreno B, Muñoz M, Cuellar J, Domancic S, Villanueva J. Revisiones Sistemáticas: definición y nociones básicas. Rev clínica periodoncia, Implantol y Rehabil oral. 2018;11(3):184–6.

Alberto MG, Antonio HA. Positivismo, dialéctica materialista y fenomenología: tres enfoques filosóficos del método científico y la investigación educativa. Actual Investig en Educ. 2014;14:22.

Rodríguez JM. Métodos De Investigación Cualitativa Qualitative Research Methods.Rev la Corporación Int para el Desarro Educ. 2011;8:34.

Ruedas M, Ríos M, Nieves F. Hermenéutica:la roca que rompe el espejo. Investig y postgrado. 2009;24(2):181–201.

Vargas Cordero ZR. La Investigación aplicada: Una forma de conocer las realidades con evidencia científica. Rev Educ. 2009;33(1):155

Mamédio C, Roberto M, Nobre C. the Pico Strategy for the Research Question. Rev latino-am Enferm. 2007;15(3):1–4

Bidón U, Raposos A, Arajo J. Semiología Del Oído (Hipoacusia, Vértigo, Otalgia, Acúfenos, Otorrea Y Otros Síntomas). Libr virtual Form. 2010;1–4.

Delange MP. Tesis Doctoral “ValidaciónDe Una Nueva Metodología Acústica Para Audiometría Tonal Liminar.” 2015.

Serra S, Baydas L, Brizuela M, Soria E, Curtó B, Nieva JP. Curso I Audiología Autores I Manual de audiología en fonoaudiología.

Comisión de Salud Pública CIDSNDS. Protocolos de vigilancia sanitaria específica. 1999. 13–15.

Published

2020-01-08

How to Cite

Bermúdez Muñoz, M. L., Redondo De La Rans, D. S., & Sierra Ospino, J. (2020). Academic analysis of the audiological tests of audiometry: phonic, behavioral observation and instrumental . REVISTA CIENTÍFICA SIGNOS FÓNICOS, 6(1), 80–94. https://doi.org/10.24054/rcsf.v6i1.1003

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)