Metodologías de usabilidad aplicadas a entornos virtuales de aprendizaje: caso Universidad de Pamplona
DOI:
https://doi.org/10.24054/rcta.v2i24.1196Keywords:
Usabilidad, Entornos Virtuales de Aprendizaje, Tecnologías de Información y ComunicaciónAbstract
Los resultados obtenidos en este trabajo muestran los niveles de divulgación y apropiación de los entornos Aula TI, Aula IG y Moodle en la comunidad académica de la Universidad del estudio durante el período 2005-2012. La metodología desarrollada para este estudio fue de carácter mixto porque combina elementos cuantitativos de una investigación aplicada en Ingeniería de Sistemas y cualitativos desde el punto de vista del análisis de una problemática de aprendizaje.
References
Alzado (2003). 9126 ISO/IE. 9126 ISO/IE. [En línea] 2003. [Citado: 23 de MARZO de 2013.] http://www.alzado.org/articulo.php?id_art=39.1.
Alzado (2003). 9241 ISO/IE. 9241 ISO/IE. [En línea] 2003. [Citado: 23 de MARZO de 2013.] http://www.alzado.org/articulo.php?id_art=39.2.
Clickstream, Technologies. (2011). clickstreamtechnologies.com. [En línea] 2011. [Citado el: 26 de MARZO de 2013.] http://www.clickstreamtech.com/index.html.3.
Encuestatick (2010). ENCUESTATICK. [En línea] 12 de junio de 2010. [Citado el: 26 de marzo de 2013.]. http://www.portaldeencuestas.com/ventajas-encuestas-online.php.4.
Franky, German Amaya. (2009). La simulacion computarizada como contexto de aprendizaje. Revista Colombiana de Tecnologías de Avanzada,Vol. 1, No. 13.
Marquez, Pere. (2008). Tecnología educativa portal web. Las TIC y sus aportaciones a la sociedad. [En línea] 23 de marzo de 2008. [Citado: 3 de abril de 2013.] http://peremarques.pangea.org/tic.htm.9.
Nielsen, Jacob. (1994). SIDAR.ORG. [En línea] 1994. [Citado el: 30 de marzo de 2013.] http://www.sidar.org/recur/desdi/traduc/es/visitable/introduccion.htm.6.
Pulkinet, ET. (2008). Wikispaces. Entorno virtual de aprendizaje. [En línea] 2008. [Citado el: 2 de abril de 2013.] https://entornosvirtualesdeaprendizaje.wikispaces.com/Aprendizajes+en+entornos+virtuales.7.
Villamizar C., L. P., Gan A., A. y Gonzales S., A. P. (2008). Uso e importancia de las tecnologias de informacion y comunicaciones tics en la docencia universitaria: un estudio de caso utilizando LET ME LEARN. Revista Cientifica de Tecnologías de Avanzada. Vol. 1, No. 11.
Downloads
Published
Versions
- 2014-07-02 (4)
- 2014-07-02 (3)
- 2014-07-02 (2)
- 2022-03-07 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 REVISTA COLOMBIANA DE TECNOLOGIAS DE AVANZADA (RCTA)
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
- Authors retain the moral rights of authorship and grant the journal the right of first publication of the work. This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0 DEED), allowing third parties to use the work provided appropriate credit is given to the authors and the first publication in this journal. Commercial use of the work is not permitted, and derivative works cannot be created.
- Authors may enter into separate, additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the article (for example, including it in an institutional repository or publishing it in a book), provided that the work is clearly indicated as having first been published in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the published work.