Sustainable development as a strategy for promoting environmental education
DOI:
https://doi.org/10.24054/cie.v1i5.1758Keywords:
Desarrollo sostenible, estrategia , promoción, educación ambientalAbstract
Sustainable development as a strategy for promoting environmental education in educational institutions. It is important to note that the daily practice of sustainable development motivates educational managers to reinforce a sense of identity with the institution, bonds that, when strengthened, project the institution toward better management. This gives rise to the need to constantly train staff not only from an academic point of view, or in the acquisition of management tools, but also from an emotional point of view. In conclusion, it is necessary to use strategies to develop the emotional and psychosocial capacities of educational managers, with the aim of stimulating the development of environmental activities and improving the professional and managerial environment in educational institutions.
Downloads
References
Barnes S. (2006). Sistemas de DESARROLLO SOSTENIBLE. España. Thompson Editores Spain
Bavaresco (2004). Metodología de la Investigación. Ediciones de la Universidad del Zulia (EDILUZ). Maracaibo, Edo. Zulia.
Busot J (2004) Técnicas de Investigación Social: Teoría Y Ejercicios. Décimo Tercera Edición. Madrid, España: Paraninfo.
Carrión, J. (2005). Elementos de Cambio. Madrid. Editorial La Muralla.
Chávez T (2004) Introducción a la Investigación. Editorial Limusa. Maracaibo, Venezuela.
Díaz (2006). S. Aprendizaje Organizativo desde la Perspectiva del Cambio: Implicaciones Estratégicas y Organizativas. Tesis de Grado. Universidad de Deusto. San Sebastián.
González F. y Rodríguez H. (2008). Recursos Humanos. Dirigir y gestionar personas en las organizaciones. ESIC Editorial.
Gordon, J (2007). Comportamiento Organizacional. Editorial Prentice Hall.
Green, R. y Shanks, D. (2007). La existencia implícita y explícita de los sistemas. En memoria y cognición. Vol. 21.
Guns B. (2006). Aprendizaje Organizacional. México. Prentice- Hall Hispanoamericana, S.A.
Martín, E. (2005). Gestión de Instituciones Inteligentes. México: Mc Graw Hill
Mertens, l (2001) Formación, productividad y competencia GERENCIAL en las organizaciones. Noriega Editores México www.cinterfor.org
Mertems, L, Wilde, R (2008). Aprendizaje Organizacional y Experiencia GERENCIAL. México. CEPAL www.oit.org.mx/simapro
Riesco M. y Díaz, F. (2007). Gestión y dominio del tiempo. Educación y futuro digital. En Educación Futuro. www.cesdonbosco.com
Rodríguez (2005), Factores asociados a la satisfacción GERENCIAL. 7ª Edición. Editorial Prentice Hall. México.
Sánchez, E. (2009). Las competencias del director y la calidad del proceso gerencial en la I y II etapa de educación básica. Tesis de postgrado. Universidad Rafael Urdaneta. Maracaibo, Edo. Zulia.
Sánchez y Vallbe (2006). Aprendizaje Organizacional. Mc. Graw-Hill Interamericana. México
Senge, P. (2005). La Quinta disciplina. El Arte y la práctica de la ORGANIZACIÓN EDUCATIVA alerta al aprendizaje. Buenos Aires. Argentina: Editorial Granica.
Serpa, R. (2007). Control de la Corporación Cultural. Ideas innovadoras para una mejor práctica de negocios. www.cimeicema.edu.ar
Swieringa, J. y Wierdsma, E. (2007). Las Organizaciones que Aprenden. México. Editorial
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 CONOCIMIENTO, INVESTIGACIÓN Y EDUCACIÓN CIE

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.