Intelligence, attention, creativity: key concepts for the learning process

Authors

  • Julieta María Cabas Vence Universidad de Santander

DOI:

https://doi.org/10.24054/cie.v1i5.1756

Keywords:

Inteligencia, atención, creatividad, conceptos, proceso, aprendizaje

Abstract

The purpose of this essay is to identify attention and intelligence as key concepts necessary for understanding the process of storing and conceptualizing information or acquiring knowledge. At this time, it is important for psychologists to return to the study of attention in young people, as it has been somewhat neglected by research psychologists, who fail to consider that it is fundamental to the emotional and overall development of each individual. I find it very appealing to explain how humans develop in terms of attention levels. For this reason, I wanted to conduct research related to attention levels, intelligence, and learning processes that would lead me to explain this tool.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Benezon, (1981) Rolando. Manual de musicoterapia. Buenos aires. Paidos.

Benezon, (1991). Rolando. Teoría de la musicoterapia. Madrid. Mandala.

Bruner, J. (1988). Desarrollo educativo y educación. Madrid: Morata

Davis, M. (1985) Técnicas de auto control emocion. ISBN 13: 9788427009516

Dohenny, K. (1996). Técnicas para relajarse. 1996.

Donald, N. (1990) El proceso de información en el hombre, Paidos. Buenos aires.

Feldman, R. (1990). Psicología con aplicaciones para iberoamerica. Segunda edición. Mc Graw Hill.

Fregtman. C. (1990). Cuerpo música y terapia. Madrid. Barcelona: Mirall. - GAETNER, R.

Gardner, H. (1995). Inteligencias múltiples, cognición y desarrollo humano, Paidos, España.

Gardner, H. (1999). Estructura de la mente, teoría de las inteligencias múltiples, Fondo de cultura económica, Colombia.

Geatner, R. (1981). Terapia psicomotriz y psicosis. Editorial: PAIDOS MEXICANA (ME). Edición:1.

Hernández, Gernandez y Baptista (2000) Metodología de la investigación. Segunda edición. Mc Graw Hill. México.

Huertas, J. (1978). Motivación querer aprender, psicología cognitiva. Instituto Colombiano de Normas Técnicas Y Certificación. Tesis y otros trabajos de grado. Bogotá: ICONTEC., 1996. NTC. 1486.

Published

2018-10-31

How to Cite

Cabas Vence, J. M. (2018). Intelligence, attention, creativity: key concepts for the learning process. CONOCIMIENTO, INVESTIGACIÓN Y EDUCACIÓN CIE, 1(5), 70–80. https://doi.org/10.24054/cie.v1i5.1756

Issue

Section

Artículos