Design of a didactic strategy based on the praus for a higher education institution in cartagena de indias medianted for tic
DOI:
https://doi.org/10.24054/raaas.v14i2.2787Keywords:
Didactics, ICT, Pedagogical practices, Systematization of experiences, environment, PRAUSAbstract
The objective is the resolution of problems related to the teaching-learning systematization process in teachers in (PRAUS). The methodology used was the research, educational and pedagogical action method (IAEP), which enables the use of techniques, interviews, documents and participation in the search for answers to the proposed objectives. Finally, the results obtained in relation to the problem and the proposed didactic strategies revealed the impact that the use of ICT-based study methods produces on students, as well as the process of participation within the PEI in new knowledge tools from the democratic integration of all the processes experienced.
Downloads
References
Álvarez, G., & García, C. (2022). Apropiación de TIC en docentes de la educación superior: Una mirada desde los contenidos digitales. Praxis Educativa, 26(1), 1–25. http://www.scielo.org.ar/pdf/praxis/v26n1/2313-934X-praxis-26-1-0077.pdf
Avendaño, C., & William, R. (2012). La educación ambiental (EA) como herramienta de la responsabilidad social (RS). Luna Azul, (35), 94–115.
Barrios, D., & Martínez, I. (2022). Estrategias pedagógicas ambientales que posibiliten el fortalecimiento de los procesos lectores en los estudiantes del grado 9º de la Institución Educativa Técnica Agroindustrial de Calamar, Bolívar [Tesis de pregrado, Universidad de Cartagena]. https://repositorio.unicartagena.edu.co/handle/11227/16058
Castellar, L. B. (2022). Estrategias pedagógicas ambientales que posibiliten el fortalecimiento de los procesos lectores en los estudiantes del grado 9º de la Institución Educativa Técnica Agroindustrial de Calamar, Bolívar [Tesis de pregrado, Universidad de Cartagena]. https://repositorio.unicartagena.edu.co/handle/11227/16058
Colén, M. T., & Castro, L. (2017). El desarrollo de la relación teoría y práctica en el Grado de Maestro en Educación Primaria. Profesorado. Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 21(1), 59–79. https://www.redalyc.org/pdf/567/56750681004.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REVISTA AMBIENTAL AGUA, AIRE Y SUELO

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.