Processes of phonoaudiological intervention in children with hearing aids.
DOI:
https://doi.org/10.24054/rcsf.v6i1.998Keywords:
hearing aids, , children, , intervention, , evaluation,, parentsAbstract
INTRODUCTION: The present research aims to provide information on the processes of speech therapy intervention in children with hearing aids METHODS: The organization of the questions followed the PICO question framework and the selection of articles was carried out with the PRISMA methodology, taking into account the inclusion and exclusion criteria RESULTS: The articles were subjected to a selection, screening and inclusion process following the PRISMA flowchart, resulting in a number of articles that answered the research questions. ANALYSIS AND DISCUSSION: Speech therapy interventions should be generated promptly taking into account the type of loss and prosthesis selected, in this way the speech therapist will identify the auditory skills presented by the child and will determine the therapeutic intervention process for acoustic habilitation and rehabilitation. CONCLUSIONS: Based on this research, a therapeutic strategy should be proposed that makes visible the role played by adult caregivers, and the need to evaluate the development for the realization of interventions; whose objective is to potentiate the communicative skills presented by this population.
Downloads
References
Angel R. El desarrollo auditivo en la primera infancia: Compendio de evidencias científicas relevantes para el profesorado. Rev Electrónica Educ. 2016;21(1):1.https://doi.org/10.15359/ree.21-1.4
Maggi MM de. Terapia Auditivo Verbal. Enseñar a escuchar para aprender a hablar. Rev Electrónica Audiol. 2004;2:64–73.
Sastre S, Catedr R, Rioja L. Desarrollo y audición. 2007.
Jáudenes, C. Patiño I. Manual básico de formación especializada sobre discapacidad auditiva. Fiapas. 2013;472. Disponible en:https://bibliotecafiapas.es/publicacion/manual-basico-de-formacion-especializada-sobre-discapacidad-auditiva/
De Educación M. Sordera Infantil. del diagnóstico precoz a la inclusión educativa guía práctica para el abordaje interdisciplinar comisión para la detección precoz de la Hipoacusia-Codepeh-Gobierno de España. 2011; Disponible en:www.fiapas.es
Maya E. Métodos y técnicas de investigación Una propuesta ágil para la presentación de trabajos científicos en las áreas de arquitectura, urbanismo y disciplinas afines [Internet]. (actualizado 2014; el acceso en el año 2019Julio22).
Fernández P, Vallejo G, Tuero E, Livacic PE. Validez Estructurada para una investigación cuasi-experimental de calidad.Se cumplen 50 años de la presentación en sociedad de los diseños cuasi-experimentales Introducción. An Psicol. 2014;30(2):756–71. doi.org/10.6018/analesps.30.2.166911.
Biblioteca Virtual del Sistema Sanitario Público de Andalucía. Descriptores en Ciencias de la Salud (DeCS) | Biblioteca Virtual del Sistema Sanitario Público de Andalucía [Internet]. (actualizado 2019; el acceso enel año 2019Julio22). Disponible en:https://www.bvsspa.es/profesionales/bbdd-y-otros-recursos/recursos/DeCS
Biblioteca Universidad Autónoma de Madrid. Biblioguías: PubMed: MeSH Database. (actualizado 2019; el acceso en el año 2019Julio22).Disponibleen:https://biblioguias.uam.es/tutoriales/pubmed/meshdatabase
Azucena P. La pregunta PICO en investigacióncualitativa. 2019;1–8.
Ferreira I, Urrútia G, Alonso P. Revisiones sistemáticas y metaanálisis: bases conceptuales e interpretación. Rev Española Cardiol.2011; 64(8):688-696.doi.org/10.1016/j.recesp.2011.03.029
Hutton B, Catalá F, Moher D. La extensión de la declaración PRISMA para revisiones sistemáticas que incorporan metaanálisis en red: PRISMA-NMA. Med Clin (Barc). 2016;147(6):262–6. http://dx.doi.org/10.1016/j.medcli.2016.02.025
De Dios J, BuñuelJC, Aparicio M. Listas guía de comprobación de revisiones sistemáticas y metaanálisis: declaración PRISMA.Evidencias en Pediatria.2011; 7(4):7-97.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 REVISTA CIENTÍFICA SIGNOS FÓNICOS

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.