Logical Mathematical Processes, a Therapy in Speech Therapy
DOI:
https://doi.org/10.24054/coh.v12i2.4057Keywords:
Speech therapy, Logical intervention Maths, Learning, hard and soft technologyAbstract
The speech therapist within the disciplinary area
such as language, covers the teaching-learning
methods of mathematics from its logical processes,
subsequent development of formal operations.
Starting from the fundamental basis of the
constructivist theory of various authors in
mathematical processes. The research process
begins in a first stage with the history of art on the
development of logical-mathematical processes in
childhood, once the development age is
established, the evaluation processes in children
aged 4 to 7 years are established through a
systematic review. , in the second stage the
evaluation format is carried out that is applied in a
population of approximately 180 students from
preschool to fifth grade, with the results and based
on the theoretical findings, the third stage begins
which is the construction of a primer of
intervention that is related to speech therapy where
the design of strategies for infants aged 4 to 7 years
is proposed, and their implementation in the
development of logical-mathematical processes
through the basic evolutionary activities that
children must start in their family nuclei and later
with the help of their educators. The intervention
strategy is aimed at the development of logical
thinking as a basis in the development of school
skills. Which is strengthened with the created
primer and the proposal of the creation of a
software that adapts to the new technological
education.
Downloads
References
Monroy Smp. Sobre Lógica Matemática. Departamento De Ciencias Básicas. 2014
Carmen Ferradiz Rb. Estudio De Razonamiento Lógico Matemático Desde El Modelo De Inteligencias Múltiples. Monografía De La Psicología De La Matemáticas. 2010 Octubre.
Navarro S. Inteligencia Lógica Matemáticas. Revista Matemática. 2012.
Padilla Myriam. Competencia Matemática En Niños En Edad Preescolar. Instituto Nacional De Formación Técnica Profesional Humberto Velásquez García -Colombia. 2010 Noviembre.
Señas María. Aprendizaje De Contenido Lógico matematicos Educación Infantil A Través De Os Jugos. Curso De Adaptación A Grado De Infantil. 2012 Mayo.
Roncal F. Didáctica De La Matemática. 2015.
Labinowicz. Introducción A Piaget Pensamiento Aprendizaje Y Enseñanza. Fondo Educativo, México. 1980.
Lovell. Desarrollo De Los Conceptos básicos De Matematicos Y Científicos. 1986; Sexta Edición.
Condemarin. Madurez Escolar. Santiago De Chile. 1986.
Menegazzo. Colección De Auto Instrucción La Iniciación Matemática De Acuerdo De Jean Piaget. 1974 Mayo.
Lefracois. Acerca De Los Niños. Introducción Acerca Del Desarrollo Del Niño. Fondo De Cultura Económica. 2012 México.
Romero Am. La Matemática De Los Niños Y Niñas. Instituto Pedagógico De Miranda. 2012 Octubre.
Modulo Gdy. Aprestamiento De La Lógico Matemático. Gabriel Ferney Valencia Carrascal. 2015 Mayo; 2.
Avendaño Scm. Propuesta Didáctica Para El Desarrollo Del Pensamiento Lógico Matemática De 5 Años. Universidad Pedagógica Nacional. 2012 Mayo.
Padilla Meo. Competencia Matemática En Niños En Edad Preescolar. Instituto Nacional De Formación Técnica Profesional Humberto Velásquez García -Colombia. 2012 Septiembre.
Castañón N. Desarrollo Lógico Matemático En Educación Preescolar. Componentes Lógico Matematicos. 2014 Noviembre.
Infantiles Am. Desarrollo Lógico Matemático. Matemáticas Lógicas. 1012 Septiembre.
Piaget J. Psicología Del Niño. 1920 Noviembre; 3.
Consulta En Línea: Centre For Evidence Based Medicine (Cebm). Oxford Centre For Evidence-Based Medicine - Levels Of Evidence (March 2009). Http://Www.Cebm.Net/Index.Aspx?O=1025.