The importance of the Income Statement in decision-making
DOI:
https://doi.org/10.24054/face.v25i3.4232Keywords:
artificial intelligence, education, learning personalizationAbstract
Technology has transformed contemporary life through artificial intelligence dedicated to the study and development of systems capable of performing tasks as if they were executed by human beings. This technological advance has brought significant challenges for different economic sectors such as education, taking into account realize that this sector is fundamental for the development of human beings. This article focuses on the impact of artificial intelligence in education, knowing the perception that teachers in the municipality of Duitama have about the impact of artificial intelligence on the development of their activities. To comply with this, an instrument is applied that allows us to know the point of view that teachers of this population have.
Downloads
References
Amazon. (s.f.). Servicios web de Amazon. Obtenido de https://aws.amazon.com/es/free/?gclid=Cj0KCQiA57G5BhDUARIsACgCYnxGIPUXZxUt09dZv4LCl-372kXN5XvI5KVjtTxu-lI865TLBnDj35AaAl8rEALw_wcB&trk=8fa18207-f2c2-4587-81a1-f2a3648571b3&sc_channel=ps&ef_id=Cj0KCQiA57G5BhDUARIsACgCYnxGIPUXZxUt09dZv4LCl-372kXN5XvI5KVjtTx
Aparicio, G. O. Y.; Cortés, G. M. A. (2024). Desafíos éticos de la inteligencia artificial en la personalización del aprendizaje. Obtenido de https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/10000/8469
Docebo. (s.f.). Obtenido de https://www.docebo.com/es/
Flores, V. J. M.; García, P. F. J. (2023). Obtenido de https://repositorio.grial.eu/server/api/core/bitstreams/5b9180a3-3585-495e-9482-88e4a9211036/content
Forero C. W. (2024). Obtenido de https://doi.org/10.5944/ried.27.1.37491
González, G. C. S. (2023). El impacto de la inteligencia artificial en la educación: transformación de la forma de enseñar y aprender. Universidad de la Laguna. Obtenido de https://riull.ull.es/xmlui/bitstream/handle/915/32719/Q_36_%20%282023%29_03.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Guamán, I. L. E.; Quezada, U. S. E.; López, F. R.; Gómez, R. V. G. (15 de Dic de 2023). Programa de capacitación para la actualización sobre inteligencia artificial como herramienta didáctica en los docentes. Obtenido de https://doi.org/10.56048/MQR20225.7.4.2023.1721-1738
Huacón, C. A. U.; Aguirre, A. O. M; Aguilar, M. E. K.; Miranda, G. E. J. (2023). Analisis de las teorias de Aprendizaje dentro de las instituciones educativas ecuatorianas (U. F. Gavidia, Ed.) Obtenido de https://cienciayeducacion.com/index.php/journal/article/view/180/317
IBM. (s.f.). IBM Watson to watsonx. Obtenido de https://www.ibm.com/watson
Litardo, M. J. (Abril de 2024). Revista de Ciencias Sociales y Humanística. Obtenido de https://revistamapa.org/index.php/es/article/view/438/679
Mar, C. O; Rodriguez, R. A.; Solórzano, A. W. L.; Amén, M. P. G.; Santos, M. L. M.; Pinargote, B. B. J. (2024). La inteligencia artificial: desafíos para la educación (ALEMA, Ed.) Obtenido de
https://editorialalema.org/libros/index.php/alema/article/view/34/33
Mieducacion, (2018). Sistemas educativos del mundo. Capítulo Colombia 2018. Obtenido de https://alianzapacifico.net/wp-content/uploads/Gu%C3%ADa-de-Colombia.pdf
Microsoft. (s.f.). Obtenido de https://azure.microsoft.com/es-es/products/ai-services
Tensor Flow. (s.f.). Plataforma de extermo a extremo enfocada en el aprendizaje automático. Obtenido de
https://www.tensorflow.org/?hl=es-419
Urquilla, C. A. (2023) Un viaje hacia la inteligencia artifical en la educación. Obtenido de: https://doi.org/10.5377/ryr.v1i56.15776
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Carlos Alberto Romero Gracia,Luisa Fernanda Camargo Salcedo,Carlos Alberto Bustamante Morales

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
