The importance of the Income Statement in decision-making

Authors

  • Carlos Alberto Romero Gracia Universidad Veracruzana
  • Luisa Fernanda Camargo Salcedo Universidad Nacional Abierta y a Distancia
  • Carlos Alberto Bustamante Morales la Universidad Veracruzana

DOI:

https://doi.org/10.24054/face.v25i3.4232

Keywords:

artificial intelligence, education, learning personalization

Abstract

Technology has transformed contemporary life through artificial intelligence dedicated to the study and development of systems capable of performing tasks as if they were executed by human beings. This technological advance has brought significant challenges for different economic sectors such as education, taking into account realize that this sector is fundamental for the development of human beings. This article focuses on the impact of artificial intelligence in education, knowing the perception that teachers in the municipality of Duitama have about the impact of artificial intelligence on the development of their activities. To comply with this, an instrument is applied that allows us to know the point of view that teachers of this population have.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amazon. (s.f.). Servicios web de Amazon. Obtenido de https://aws.amazon.com/es/free/?gclid=Cj0KCQiA57G5BhDUARIsACgCYnxGIPUXZxUt09dZv4LCl-372kXN5XvI5KVjtTxu-lI865TLBnDj35AaAl8rEALw_wcB&trk=8fa18207-f2c2-4587-81a1-f2a3648571b3&sc_channel=ps&ef_id=Cj0KCQiA57G5BhDUARIsACgCYnxGIPUXZxUt09dZv4LCl-372kXN5XvI5KVjtTx

Aparicio, G. O. Y.; Cortés, G. M. A. (2024). Desafíos éticos de la inteligencia artificial en la personalización del aprendizaje. Obtenido de https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/10000/8469

Docebo. (s.f.). Obtenido de https://www.docebo.com/es/

Flores, V. J. M.; García, P. F. J. (2023). Obtenido de https://repositorio.grial.eu/server/api/core/bitstreams/5b9180a3-3585-495e-9482-88e4a9211036/content

Forero C. W. (2024). Obtenido de https://doi.org/10.5944/ried.27.1.37491

González, G. C. S. (2023). El impacto de la inteligencia artificial en la educación: transformación de la forma de enseñar y aprender. Universidad de la Laguna. Obtenido de https://riull.ull.es/xmlui/bitstream/handle/915/32719/Q_36_%20%282023%29_03.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Guamán, I. L. E.; Quezada, U. S. E.; López, F. R.; Gómez, R. V. G. (15 de Dic de 2023). Programa de capacitación para la actualización sobre inteligencia artificial como herramienta didáctica en los docentes. Obtenido de https://doi.org/10.56048/MQR20225.7.4.2023.1721-1738

Huacón, C. A. U.; Aguirre, A. O. M; Aguilar, M. E. K.; Miranda, G. E. J. (2023). Analisis de las teorias de Aprendizaje dentro de las instituciones educativas ecuatorianas (U. F. Gavidia, Ed.) Obtenido de https://cienciayeducacion.com/index.php/journal/article/view/180/317

IBM. (s.f.). IBM Watson to watsonx. Obtenido de https://www.ibm.com/watson

Litardo, M. J. (Abril de 2024). Revista de Ciencias Sociales y Humanística. Obtenido de https://revistamapa.org/index.php/es/article/view/438/679

Mar, C. O; Rodriguez, R. A.; Solórzano, A. W. L.; Amén, M. P. G.; Santos, M. L. M.; Pinargote, B. B. J. (2024). La inteligencia artificial: desafíos para la educación (ALEMA, Ed.) Obtenido de

https://editorialalema.org/libros/index.php/alema/article/view/34/33

Mieducacion, (2018). Sistemas educativos del mundo. Capítulo Colombia 2018. Obtenido de https://alianzapacifico.net/wp-content/uploads/Gu%C3%ADa-de-Colombia.pdf

Microsoft. (s.f.). Obtenido de https://azure.microsoft.com/es-es/products/ai-services

Tensor Flow. (s.f.). Plataforma de extermo a extremo enfocada en el aprendizaje automático. Obtenido de

https://www.tensorflow.org/?hl=es-419

Urquilla, C. A. (2023) Un viaje hacia la inteligencia artifical en la educación. Obtenido de: https://doi.org/10.5377/ryr.v1i56.15776

Downloads

Published

2025-11-19

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The importance of the Income Statement in decision-making. (2025). FACE: Revista De La Facultad De Ciencias Económicas Y Empresariales, 25(3), 42-49. https://doi.org/10.24054/face.v25i3.4232

Most read articles by the same author(s)