Preparation of the teaching staff for the diagnosis of the professional orientation of students studying special education and speech therapy

Authors

  • Lázaro Armando López Pavón , Universidad de Ciencias Pedagógica

DOI:

https://doi.org/10.24054/cie.v2i2.2196

Keywords:

Formación, docente, perfil, educación especial, logopedia

Abstract

Career guidance is one of the most important processes in the lives of students currently studying at universities of educational sciences. It helps the teaching community to facilitate, through its guiding role, their professional identity and self-determination in order to ensure they remain in their chosen career. The Educational Revolution calls for a new style of work from administrators and teachers, in which the diversity and individuality of each student must be addressed and the results of educational work must be taken to higher levels.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castro Ruz, F. (2001, 15 de marzo). Discurso pronunciado en el acto de graduación del I Curso de Formación Emergente de Maestros Primarios. Ciudad de La Habana.

Collazo, B., & Puentes, M. (1992). La orientación de la actividad pedagógica. Editorial Pueblo y Educación.

Colectivo de autores. (2005). Motivación profesional para la formación pedagógica en planes emergentes. Editorial Academia. Premio de Ciencia e Innovación Educativa.

Del Pino Calderón, J. L., & otros. (2005). Perfeccionamiento del sistema de orientación profesional para las carreras pedagógicas [Proyecto de investigación]. Ministerio de Educación (MINED).

Del Pino Calderón, J. L., & otros. (2011). Orientación educativa y proyectos de vida: Hacia una formación de la personalidad del profesional de la educación [Curso Pre-Congreso Pedagogía]. La Habana.

García Batista, G., & otros. (2004). Temas de introducción a la formación pedagógica. Editorial Pueblo y Educación.

González Maura, V. (2002, febrero). Orientación educativa-vocacional: Una propuesta metodológica para la elección y desarrollo profesional responsable [Artículo en formato digital]. Ciudad de La Habana.

Olivares Molina, E., & coautores. (2005). La motivación profesional pedagógica: Un reto para las ciencias pedagógicas. Editorial Academia.

Reynoso Cápiro, C., & otros. (2007). Técnicas para el estudio y desarrollo de la competencia comunicativa en los profesionales de la educación. Editorial Pueblo y Educación.

Vigotski, L. S. (1989). Obras completas (Tomo 5). Editorial Pueblo y Educación.

Downloads

Published

2016-11-08

How to Cite

Preparation of the teaching staff for the diagnosis of the professional orientation of students studying special education and speech therapy. (2016). CONOCIMIENTO, INVESTIGACIÓN Y EDUCACIÓN CIE, 2(2), 32-38. https://doi.org/10.24054/cie.v2i2.2196